سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلت را با پند زنده کن و با بی رغبتی بمیران و با یقین نیرو بخش و با حکمت روشن ساز . [امام علی علیه السلام]
دبستان قرآنی پروفسور حسابی 2 شاهین شهر

بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص پرهیز از اسراف

* یک جمله خطاب به همه ملت ایران و آن اینکه در این جهاد اقتصادی همه شریکند. در اداره اقتصاد یک ملت مصرف هم یک رکن عمده است مصرف درست مصرف خوب مصرف دور از اسراف و تبذیر و اتلاف مال همبن چیزی که همیشه توصبه می شود. (8/1/90)

* صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست صرفه جویی به معنای درست مصرف کردن به جا مصرف کردن ضایع نکردن مال مصرف را کار آمد و ثمربخش کردن است. (1/1/88)

* صرفه جویی یعنی آن چیزی را که قابل استفاده است و می توانیم از آن استفاده کنیم دور نریزیم نسبت به امکانات با هوس رفتار نکنیم. (1/1/76)

* در آیات شریفه قرآن بارها راجع به پرهیز از اسراف در امور اقتصادی تاکید شده این به خاطر همین است اسراف هم لطمه اقتصادی می زند و هم لطمه فرهنگی می زند. وقتی جامعه ای دچار بیماری اسراف شد از لحاظ فرهنگی بر روی او تاثیر منفی می گذارد. بنابر این مسئله صرفه جویی و اجتناب از اسراف فقط یک مسئله اقتصادی نیست هم اقتصادی است هم اجتماعی است هم فرهنگی است آینده کشور را تهدید می کند.

* ما بایستی مصرف کردن را مدبرانه و عاقلانه مدیریت کنیم مصرف نه تنها فقط از نظر اسلام بلکه از نظر همه عقلای عالم چیزی است که باید تحت کنترل عقل قرار بگیرد. با هوی و هوس با خواهش دل و آنچه که نفس انسان از انسان مطالبه می کند نمی شود مصرف را مدیریت کرد. کار به جایی می رسد که منابع کشور به هدر می رود شکاف بین فقرا و اغنیا زیاد می شود عده ای در حسرت اولیات زندگی می مانند و عده ای ولخرجی و ولنگاری در مصرف منابع را هرز و به هدر می دهند. (1/1/88) 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط رضا خلجی 97/11/6:: 10:40 عصر     |     () نظر